ԿրթությունՀայաստան

Բջջային հեռախոսների արգելքը կօգնի՞, թե՞ կվնասի աշակերտներին

Երևանի քաղաքապետարանը առաջարկում է դպրոցներում սկսել բջջային հեռախոսների արգելք․ 1–6-րդ դասարանի աշակերտներին դասերի, միջոցառումների ու ընդմիջումների ընթացքում բջջային սմարթֆոններ օգտագործելը ամբողջապես կարգելվի. նոր կարգը սկզբում փորձարկվելու է 15 դպրոցում, ապա քաղաքապետարանը մոնիթորինգով կվերլուծի՝ ինչ ազդեցություն ունի այս քայլը աշակերտների ֆիզիկական, սոցիալական, հոգեբանական վիճակի ու առաջադիմության վրա։ Բացի դրանից, խորհուրդ է տրվում 7–12-րդների համար սահմանել կիրառման ժամկետներ՝ միայն ուսուցչի հրահանգով և միայն կրթական նպատակով։

Այս գաղափարը բարի միտում ունի՝ մոտեցնել դասը՝ ուշադրության շեղումներ նվազեցնելու հաշվին, սակայն համարյա նույնքան հարցեր են ծագում՝ իրականացման, հավասարության և թվային կրթության այլընտրանքների վերաբերյալ։

Ծնողները հիշեցնում են՝ դասագրքերում կան QR-կոդեր, որոնք սովորաբար դիտում են սմարթֆոնով. հարց է առաջանում՝ եթե հեռախոսն արգելվի, ինչպես պետք է հասանելի դառնան այդ նյութերը աշակերտներին։ Փորձագետները ասում են, որ սա մեծ խնդիր համարել պետք չէ, քանի որ QR-երի բովանդակությունը կարելի է ցույց տալ ուսուցիչների սարքերի միջոցով կամ հասանելի դարձնել տանը։

Երկու ուշագրավ մտահոգություն կան. առաջինը՝ վերահսկման խնդիրն է. ինչպես նշում է կրթության ոլորտի փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանը, նույնիսկ հիմա կան դպրոցներ, որտեղ արգելք կա, բայց աշակերտները շրջանցում են այն. մեկ հեռախոս հանձնում են, մյուսը պահում իրենց մոտ։ Սա կարող է ստեղծել անհավասար իրավիճակներ՝ «դասարանի մի մասն ունի, մյուսը՝ ոչ»։ Երկրորդը՝ ծնողների աշխատանքային ռեժիմն է․ աշխատող ծնողներից շատերի համար սմարթֆոնով շփումը երեխայի հետ կարևոր է։

Արցախի դպրոցագրքի հեղինակ Քրիստինե Սողիկյանը նշում է՝ հեռախոսը շեղում է ուշադրությունը։ Նա առաջարկում է դպրոցի կողմից տրամադրել շարժական սարք՝ միայն ուսումնական ռեսուրսներին հասանելիության համար։ Սակայն, հետաքրքիր է, որ հեռախոսների արգելքը դպրոցում արդյունավետ չի լինի, եթե տանը երեխան շարունակի զբաղվել սմարթֆոնով։ Խնդիրը դպրոցներն ամբողջությամբ լուծել չեն կարող։